Persbericht 25 April 2017

‘s Werelds eerste universele vertaal machientje is succesvol gefinancierd op Indiegogo met meer dan 3500 fans over de hele wereld.

Dit kleine machientje vertaalt maar liefst 80 talen online en 20 talen offline met behulp van Artificial Intelligence waardoor taalbarrières wereldwijd afbreken.

ROTTERDAM, NEDERLAND (25 april 2017) – Na het succesvolle internationale debuut met ongekende aandacht van internationale media, werd Travis the Translator gelanceerd op woensdag 22 maart 2017 op het crowdfunding platform Indiegogo. Boven alle verwachtingen haalde Travis rond de 575.000 euro  op, met meer dan 3500 early adopters uit 80 landen.

Travis de Translator is de eerste directe voice-vertaler in zakformaat. Met behulp van artificial intelligence en spraakherkenningstechnologie breekt het taalbarrières door en geeft internationale reizigers en professionals de kans om moeiteloos met iedereen te communiceren.

Het Travis-apparaat is uniek vergeleken met andere vertaal apparaten die beschikbaar zijn. Het vertaalt gesprekken nauwkeurig zonder gedoe met apps en beperkte opties. Door het combineren van verschillende nieuwe technologie is het gebruik optimaal.

“We hebben Travis zodanig ontworpen dat je het kunt gebruiken zonder er naar te kijken. Op deze manier, zoals Travis je stem vertaalt, kunt je je concentreren op het gesprek, oogcontact behouden en lichaamstaal gebruiken. Communicatie gaat uiteindelijk om het menselijk contact. “zegt Lennart van der Ziel, CEO van Travis.

Met het succes van de Indiegogo campagne heeft Travis de bevestiging dat er vraag is naar het product en kan nu doorgaan met een verdere introductie in de markt. Ook werkt Travis samen met stichting Open Learning Exchange (OLE) om vluchtelingen over de hele wereld te helpen nieuwe talen te leren. Travis  zal deze zomer beschikbaar zijn voor reizigers en internationale zakenmensen die Travis hebben gesupport via Indiegogo.

Travis heeft de toon gezet voor een wereldwijde verandering van communicatie. “Wij geloven in een wereld zonder grenzen waar iedereen met elkaar kan communiceren!”

Het team heeft het product op CSITF, een van de grootste internationale technologiebeurzen in Shanghai, eerder deze maand tentoongesteld en was aanwezig bij meerdere internationale evenementen.

De bestelde Travis producten tijdens de Indiegogo campagne Indiegogo worden verzonden in juli 2017. Travis zal wereldwijd verkrijgbaar zijn deze herfst voor een verkoopprijs van 200$

Over Travis

Travis is in 2016 opgericht in Rotterdam, Nederland. Het team bestaat uit 12 nationaliteiten en wordt geleid door ondernemers uit Rotterdam (Nederland), Boston / New York (USA) en Shenzhen (China). Deze internationale samenwerking leidt tot een creatief en ervaren team. Met de best gecombineerde technologie, gemakkelijke gebruikerservaring en 80 ingebouwde talen online en 20 offline, is Travis een uniek product dat zorgt voor een wereld die meer verbonden is dan ooit.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Travis
Stationsplein 45 – A.4002
3013 AK Rotterdam
www.travistranslator.com/launch

Travis the Translator, alle rechten voorbehouden.